maxime-op-reis.reismee.nl

Het begin van mijn reis



In de stilte van mijn afgesloten kamer staar ik naar mijn computerscherm. In mijn hand heb ik mijn telefoon stevig vast geklemd, waar mijn moeder aan de andere kant van de lijn mijn zenuwen in de stilte kan horen. Mijn hart zit in mijn keel, mijn ademhaling voelt zwaar, mijn handen zweten en mijn wijsvinger ligt nog altijd trillend op de muisknop.

'En?'

Vraagt mijn moeder. Ik heb even de tijd nodig om mijn tranen weg te slikken voor ik reageer.

'Mam? Ik ga naar Australië!!’


1 november 2019 waagde ik de stap om mezelf in het diepe te gooien. Toen nam ik het besluit om naar de andere kant van de wereld te reizen. 13 februari 2020 vertrek ik naar Australië. Ik zeg tegen iedereen dat het 5 maanden zijn, maar stiekem zijn het maar 4 maanden en 3 weken. Dus geen zorgen ;) Ik had wel het idee, dat op het moment dat ik mijn vliegticket had geboekt alles fout ging! Australië werd ineens een land met de grootste natuur rampen.

Bosbranden, overstromingen en er werden zelfs aardverschuivingen voorspelt. Een onzekere periode voor het land en voor mij best een spannend besluit om deze reis door te laten gaan. Toch ga ik de stap wagen, want ja… je kan beter spijt hebben van iets wat je hebt gedaan dan van iets wat je niet hebt gedaan. En ik beloof jullie: ik zal ongedeerd terug komen!


Ik ga er natuurlijk niet onvoorbereid heen. De mensen die mij goed kennen weten dat ik best roekeloos ben, maar dit wilde ik toch graag een beetje uitstippen. Daarom ga ik eerst twee weken naar een taalschool in Brisbane om wat zekerder te worden van mijn Engels. Ik ga daar naar een gastgezin om mezelf te verdiepen in het cultuur en zodat ik de eerste twee weken even rustig kan wenen. Daarna vlieg ik naar Sydney en heb ik 4 dagen een backpackers programma, zodat ik op weg word geholpen met de geen-planning-is-de-beste-planning-lifestyle. Aan die lifestyle ga ik mezelf een maand lang wagen. Nog geen idee wat ik ga doen in die maand!

Na een maandje geen-planning-is-de-beste-planning moet ik weer terug zijn in Sydney, want daar ga ik studeren aan de grootste bartenderschool ter wereld! Het is een maand lang de gaafste cocktails leren maken, de mooiste creaties leren bedenken en alles leren van de geschiedenis van alcohol! Daarna heb ik nog twee maanden de tijd om rond te reizen en te werken. Wat ik dan ga doen weet ik nog niet en laat ik lekker op mijn pad komen. Dit is allemaal super gaaf natuurlijk, maar het doel van deze reis ligt voornamelijk in het ontdekken van mezelf. Nederland is zo’n veilige en vertrouwde omgeving. Er is altijd wel iemand die me kan helpen als ik er niet uit kom. Maar wat kan ik precies alleen? Hoe ver kan ik komen als ik alleen ben? Daar ga ik achter komen!


Natuurlijk verdwijn ik niet 4 maanden en 3 weken van de aardbodem. Om jullie duidelijk te maken dat ik nog ergens ben zal ik zo af en toe een stukje schrijven. Zoals ik al zei: ik weet niet hoe het allemaal gaat lopen dus ik heb nog geen idee hoe vaak ik zal schrijven, maar dat gaan we allemaal mee maken!


Voor nu nog de laatste voorbereidingen. Nog wat kleine dingetjes kopen, veel werken, want jeetje…wat een geld. Ik heb nog twee drukke weken in Nederland voor de boeg en dan mag mijn grote avontuur beginnen!


Liefs Maxime Stell


(hieronder nog een gedichtje: Wie ben ik?)

Ben ik mooi?

Ben ik geliefd?

Ben ik slim?

Ben ik plezier?

Of ben ik dat allemaal niet?

Want ja, wat doe ik anders hier?

Wil ik leren in wie ik ben?

Of moet ik leren om jou te helpen leren wie jij bent?

Moet ik luisteren naar wat iemand mij te vertellen heeft?

Of moet ik het vertellen zodat een ander het te luisteren heeft?

Ben ik ik, omdat ik ben wie ik ben?

Of ben ik toch een beetje jij, omdat jij mij hebt geleerd mij te zijn?

Of ben ik toch.. wij?

Omdat wij meer zijn dan alleen ik?

Wie ben ik eigenlijk?

Wat ben ik?

Waarvoor wil ik zijn?

En vooral…

Wie wil ik zijn?


Reacties

Reacties

Geraldine

Mijn dappere lieve mooie dochter,
Ik ben trots op je hoe je in het leven staat. Ik vind het zo dapper en knap dat je zoveel over jezelf wil leren. Je schrijft in je gedicht, wie ben ik, en je vraagt je af of jij moet luisteren naar iemand die jou iets te vertellen heb. Het zijn allemaal vragen die jou bezig houden. Ik weet zeker dat je op al je levensvragen antwoord gaat vinden in jouw reis. Lieverd, we hebben het er vaak over gehad! Kom alsjeblieft heelhuids thuis. Je lief hebbende mama?

Jeffrey

Mooi dat je dit doet,leuk om deze Maxime te leren kennen... geniet en leer van het leven meisje... veel plezier

Marian

Wauw Maxine wat geweldig. Je gaat zeker vinden wat je zoekt. Ga ervoor en geniet en leer van deze trip. Top.

Nicky

Veel succes met de reis. Ik hoop dat je gaat vinden wat je zoekt!

heleen

Heel veel beterschap plezier tijdens deze grote en leerzame reis!!!

Jimmy

Je kan het! Ik geloof in je!! Ondekken dat moet je zelf doen en gaat vast lukken. Genieten maar ??je paps

Maud

Geweldig Maxime! Ben trots op je en je hebt 4 maanden en 3 weken de tijd om jezelf te leren kennen. Gaat lukken op deze verre reis?

Joke

Lieve Maxime,
Wat een geweldige reis ga je maken. Ik weet zeker dat je op al je vragen antwoord gaat vinden. Geniet ervan rn wees voorzichtig. Ook al ben je ver weg je bent dichtbij in ons hart. En weet dat je deze reis niet alleen maakt.
We zullen voor je bidden. Goede reis en behouden thuiskomst.

Monique

Lieve Maxime,
Geloof in jezelf! Je kan dit, en als iets niet lukt heb je toch wat geleerd! Vertrouw op je intuïtie en je onderbuikgevoel!
Wees voorzichtig, schroom nooit op hulp te vragen aan het thuisfront! Er is geen goed of fout alleen leermomenten!
Dus ga, en Geniet met volle teugen! Heel veel plezier en ik wil graag je verhalen horen als je terug bent! Love you Monique vd Heuvel ?❤️

Erik

Heel goed dat je toch gaat! Je gaat er heel veel van leren en heel veel plezier van hebben! Enjoy!

Mieke

Lieve Maxime...alle nieuw levenslessen die je gaat tegenkomen zullen je zoveel sterker maken en je zal met zoveel zelfvertrouwen terugkomen. Ga vooral genieten ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active