maxime-op-reis.reismee.nl

VLIEG

Open je ogen en kijk, kijk verder dan wat je ziet. Adem in en ruik, ruik de wonderen van de natuur. Sta op en dans, dans op je bloten voeten en voel hoe elke cel in je lichaam leeft. Voel de aarde tussen je tenen en wees dankbaar dat je mooie voeten je elke dag weer dragen. Spring in het water zonder kleren en laat het koude water je lichaam schoonspoelen. Ervaar de tintelingen van het koude water op elke plek op je huid. Adem uit en ontspan, wees niet bang want je angst zal je tegen houden. Stop en denk eens na, denk na over wat je wil. Wat wil je?

Stop met denken en ga, en laat je niet tegen houden. Doe wat je wil, geniet en laat los. Laat los wat je tegen houd. Je leven is kostbaar en je bent er maar 1 keer. Ontdek wat je kan. Zolang je geest sterk genoeg is, kan je alles wat je wil. En als je weet wat je wil dan moet je gaan. Dus wees sterk. Wees niet bang. Wees het leven. Stop met overleven en vier jou bestaan.


Het is zo bijzonder hoeveel mensen ik ontmoet. Zoveel verschillende meningen, zoveel ongelofelijke verhalen. Zoveel…en nu pas zie ik hoe klein mijn wereldje was. Hoe klein mijn kennis is, hoe klein ik ben als persoon. Ik stel niks voor vergeleken de hoeveelheid mensen op deze aardbodem. Het maakt me bang, omdat er nog zo veel meer is. Ik wil niks missen, ik wil alles mee maken! Ik zeg altijd ‘je moet geen spijt hebben van de dingen die je doet’ maar sinds ik hier ben heb ik spijt dat ik dit niet eerder heb gedaan. Ik heb spijt van de avonden dat ik binnen zat. Spijt van de dagen dat ik me verveelde. Het leven is het niet waard om je te vervelen! Wat kan ik doen zodat ik mezelf niet meer zal vervelen in deze wereld? Er is zo veel te zien. Ik zou er op uit moeten gaan. Alles achter me laten. Werken, school, studeren. FACK IT. Leef je leven! Geniet. Er is nog zo veel meer. Waarom zou je dag in dag uit moeten werken? Voor een groot huis? En dan? Wat hebben we er aan? Doen we het voor de fame? Zodat andere mensen tegen je opkijken? Waarom willen we een groter huis? Een dure auto? Waarom moeten we de grootste nep tieten hebben? De duurste schoenen? Waarom zou je!? Voor wie doe je het? Waarom leven we? Wat is het hele doel van dit alles…

Mijn droom als kind was altijd om mijn eigen groente te verbouwen, ik was altijd bezig met plantjes, ik was altijd bezig met de natuur. Dichtbij de natuur. Klimmen in bomen, fietsen door de bossen, rennen, springen! Ik was altijd jaloers op Pokahontas, ik was altijd verliefd op tarzan! Ze leven in de natuur en het straalt perfectie uit. Dat is mijn ideale beeld. Ik word blij van de natuur, van de prachtige kleuren van de bloemen, van het heldere water, de wolken, de regen. Ik wordt gestrest van drukte, van te veel mensen op elkaar, van hoge gebouwen, van auto’s. Ik ben naar het Opra house geweest. Maar ik was lang niet zo gefascineerd door het gebouw als door de meters hoge en brede boom die ik van de week tegen kwam.

Het leven hier is zo anders dan het leven in Nederland…


Ik vlieg. Ik vlieg zacht.

Langs de maan, die naar me lacht. En ik zie de pracht van deze heldere nacht, dus ik wacht,

om naar haar te kijken, geef haar aandacht en ik smacht.

Ik bedank haar voor het licht wat ze heeft gebracht,

voor de energie en de kracht.

En ik vlieg verder omhoog. Ik vlieg boven de wolken, want daar is het droog. En terwijl ik bewoog langs de regenboog,

was er een kracht die aan me zoog. Het trok me terug naar beneden en ik poog om het tegen te houden.

En als ik kijk om te zien wat het is…

Dan zie ik mijn geschiedenis. I

k zie elke gebeurtenis, en plots voel ik gemis, maar dat wekt alleen maar ergernis,

want het stopt mijn tocht en het word een hindernis. Ze schreeuwen naar mij, ze proberen me te pakken.

Alle grijpgrage handen, ze willen dat ik ga landen.

Ze roepen: ‘dit is niet de werkelijkheid!’

En ik voel de boosheid, waarom is dit niet de waarheid, waarvoor zou ik niet kunnen leven in deze vrijheid.

Zijn ze bezorgd over mij of is het hun eigen onzekerheid?

Maar ik hoop, dat ze deze schoonheid van deze wereld en deze mogelijkheid, ooit kunnen zien. En ik stijg weer op, laat het achter me en ik zeg:

‘Vlieg!’


Ik ben aan het vliegen en ik weet niet of ik ooit zal landen. Waarom zou je niet in een sprookje willen leven als je de kans hebt?


A man told me:

“You are like a beautiful flower. Hidden in the dark forest. And when people find you, they will see your beauty. They want to choose you, but you have to be careful. A flower does not want to be picked. A flower wants to grow. And once you've been picked, don't forget where you're from. You come from the wild. And no matter how you shine in a vase, you will always be wild inside.”


Maxime


Reacties

Reacties

Petra

Prachtig geschreven, Maxime! Leef jouw leven zoals JIJ dat wilt!

Maud Stell & Maryam

Je wereld en zelf beeld zijn overweldigend, leef je droom! ??

Jeffrey

Prachtig Maxime.... ik hoop dat je deze droom en wens in leven kan houden en werkelijkheid kan maken en houden

Ruben

Mooi geschreven maxje! Echt tof dat je het zo leuk hebt daar!

Myrna

Maxime, vlieg en geniet! xx

Monique

WOWWW gewoon Woww ik ben er stil van! Zo mooi geschreven dat het me ontroerd. Blijf Vliegen Maxime ❤️

Geraldine (je moeder)

Lieverd, mooi geschreven, er zijn altijd momenten in het leven waar we stil van worden en waar wij ons ineens heel klein voelen. Blijft het je realiseren, hoe mooi de wereld is en dat wij daar van mogen genieten. Elke dag maar weer!!
Mijn prachtig lieve mooie dochter❤️
Liefs Geraldine xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active